söndag 11 december 2011

Whats the story morning glory?

Lilla och jag ser på film och myser i soffan.





Vi har tänt en brasa och försöker komma igång. Innan har jag myst med Stora. Han har nämligen ärvt min pigg-nerv. En muterad pigg-nerv. Tidigt är nämligen inte kl 0600 på morgonen. Tidigt är 0430-0530. Dag ut och dag in. År ut och år in. Obra.

Jag alstrar fortfarande slem i ljusets hastighet och är helt utmattad. Och om jag ska betona något jag säger med kraft (läs: skrika åt barn/man som inte lyssnar) så har jag ingen kraft i magen att kunna ta i. Så märklig känsla. Jag tror faktiskt aldrig att jag varit så orkeslös som den här sjukdomsperioden.

Men snart så...




- I min lilla värld av blommor// Ellen

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hoppas du förstår att du måste vila, vila mycket och länge, annars blir du inte av med eländet. KRAM

Kia sa...

Ligg där framför brasan och var snygg hela dagen. Samla kraft.
Kram

Chrissan sa...

Verkar vara segt att bli av med skit4en. Känner mig inte pigg jag heller... men 6-åringen knallade upp själv vid 7-tiden i morse och konstaterade sen kl 10.30 att vi andra sover längre på söndagarna än lördagarna.;)
Fast så läste jag till 2.20 i natt...;)

Singelmamman sa...

Kan du ta och lyssna på Fru Venus kloka ord här ovan! När du börjar få tillbaka orken ska du sakta börja ta tag i saker. Inte förr. Nu bara vila, vila och på det vila!
Kram

Ting sa...

Ta hand om dig!
Vila!