fredag 5 augusti 2011

Sten.

Idag har vi legat på en, för oss, ny strand nästan borta vid Antibes.
Stranden var av modellen stenstrand men stenarna var runda och mjuka i formen så när jag fick in formen av mitt praktarsle så låg jag som fastgjuten. På riktigt alltså. Fastgjuten.




Jag och Lilla har byggt minitorn på rad.


Där var iaf havet turkost och varmt.
Men inte bara jag var där utan oxå, tadaaa:



min nya bikini (nähä, inte med på bild). Den satt som en smäck. (jag tog en bild på mig i bikinin, imorse, men tänkte att det kunde väcka anstöt/äckel/panik om jag la upp den. Så ovan blev ju bra.)
En annan sak vi måste diskutera ni och jag. Man får slå barn i Frankrike. Jag blir förfärad.
Idag på stranden rök två italienska bröder ihop (typ 4 och 6 år gamla). Den minsta gav sin bror rivsår på ryggen.
Shit. Två snabba örfilar och en knuten näve i huvudet från hans mamma (i min ålder) och med andra handen höll hon en cigg. Jag skrek till henne att sluta. Hon slutade. Vände sig mot mig och bad mig om ursäkt. Mig?
Jag kommenterade inte det vidare utan sa bara: "Sluta". Igen.
(Folk är fan sinnessjuka. Slå sina barn?! Jag fattar ju att man känner att man vill - been there, done that - men att verkligen göra det. Sick!)

Ytterligare en sak. Jag har jättemjuka fötter (ofta). Inte nu. Efter att ha harvat runt barfota i 1000-gradig värme i veckorna 3, så har jag nu fulfötter. Very bad. Hur får jag dom fina och mjuka igen?
Mirakelkräm? Någon?
Hjälp. Hjäääälp!

Kanske det här hjälper?:



jag har köpt två Alsaceviner också. En till kocken (mig) och scampirisotton och en till middagen.
Dessutom har jag köpt champagne. 2005:a. Jag firar att jag har 9årig och 2dagars-bröllopsdag. Jag återkommer med recension. Och vad det är jag dricker. Flaskan var fin. Jag kände inte igen namnet (och jag känner igen rätt många) så förmodligen är den inte deluxe.

Bra så.

- I min lilla värld av blommor// Ellen

4 kommentarer:

Sus sa...

Fulfötternas klubb. Välkommen. Ja är ordförande där. Slipa, smörj, slipa, smörj. Eller unna fotvård.

Och man får aldrig slå barn.
Aldrig.

Fräsigt sa...

Jättefin bikini, Ellen! Verkligen.
Barnaga... Jävligt äckligt. Extremt. Och helt sjukt att det är tillåtet i princip överallt. Well done you!!

Helena m. 4 sa...

Scholl har en superkräm, det tar ett par dagar, men det är det värt...

Ellen sa...

Scholl it is