onsdag 20 juli 2011

Sol ute, stök inne, sol i hjärta, kaos i sinne!

Jag skrev just världens längsta inlägg om hur jävligt jag mår av kaoset när det är stökigt omkring mig.
Det försvann.
Ut i cyberrymden bland mina andra tusen miljoner tidigare inlägg som bara försvunnit. Det gör mig maxfrustrerad. En hök hade kunnat bajsa mig i håret och jag hade blivit mindre frustrerad.

Panik. Över allt. Mest över det här:


Stöket. Sanden och hår från katt och hund. Smulorna i sängen. Jobbet som aldrig tar slut trots semester.

Fokus idag:
• Åka hem till mitt Arieldoftande hem.
• Boka sista minutenresa.
• Sova i egen säng.
• Bada mitt eget badkar.
• Säga hejdå till Lars Norén som är ständigt närvarande på den här semestern.

Det sista kanske löser sig om jag får möta Nice sandstränder inom några dygn...

- I min lilla värld av blommor// Ellen

Inga kommentarer: