måndag 20 juni 2011

Språkförbistring

Det här inlägget har jag ju skrivit en gång förut då, men jag skall försöka återge det ungefär som det var från början, när det ramlade ut i verkligheten. Men då enligt tidigare inlägg suddades ut. Stjärttelefon.

Kom ut på uppfarten samtidigt som grannen (som är en import någonstans ifrån trakterna av Thailand eller liknande - har inte velat fråga). Jag är som vanligt lite sen och stressar på mot tåget. Men eftersom jag tror mig vara en hyvens prick och eftersom hon ju jobbar på barnens dagis så måste man ju vara lite trevlig i flygande fläng. Så jag skjuter iväg ett bländade leende och ett:
- Heeeeeej! Vilket väder vi har va?! (Med tanke på att just då öser regnet ned)
- Monikamanebi?
- Vaaaa??? (Lite släpande så där)
- Monikamanebi?

Okeeeeej... Fattar inte vad hon säger. Tänker att det skulle kunna vara "Hur mår ni" men det kan lika gärna vara vad som helst annars. Funderar i all hast på vad jag skall säga... Skulle kunna slänga iväg ett "finfint" eftersom det kan vara svar på ganska mycket. Men det gör jag inte. Jag bara ler, tittar dumt på henne och hastar förbi... Säger inte ett skit. Bara för att det kunde ha blivit fel om jag svarat på fel fråga. Känner mig dum. Nu blev det ju ännu mer fel... Bajs också!

Språkmongo-Anna

Inga kommentarer: