fredag 10 juni 2011

Mer bra citat

Sitter och läser lite i en tidning som heter Fixa Själv som Clas Ohlson ger ut i samarbete med Bonniers. Okej, massor av fix och trix i den för dem som diggar att pula. Texempel så skriver man under "sommarens roligaste projekt" kitta fönster. Eh, ja, kitta fönster är ju kittlande roligt. Not.

I alla fall. Dessutom hittar man detta konstaterande:

"Fördelen med ett torp utan el och rinnande vatten är att det är väldigt lite som kan gå sönder."

För det första så håller jag inte riktigt med om det även om jag inser att det blir en smula mindre känsligt. Men huset har ju fortfarande tak, väggar och fönster och sådant som faktiskt också har en förmåga att degenerera med tiden.

För det andra så förutsätter det att det torpet aldrig träffar mig. Jag skulle helt på egen hand slå sönder ett hus om jag var tvungen att genomlida en sommar utan el... Vatten är väl inte så farligt, det har jag fixat förr... Men el... No thank you! Ingen el ingen kyl eller frys. Ingen kyl eller frys ingen kyld cola och ingen glass. Arg mamma och arga barn. Inte bra...
Möjligen då om jag kopplar en dynamo till hela rasket så får maken eller annan hugad cyklist sitta utanför och hoja sommaren igenom... Då kanske!

1 kommentar:

Anonym sa...

säger bara gasolkylskåp med frysfack så får du din kalla cola och din glass...