måndag 31 januari 2011

Kök eller inte?

Idag skulle köket komma levererat. Men nu ringde gubben och undrade var hans pengar var. Jaaa, du, sa jag. Du skulle ju återkomma med slutsumman.
Jaha, sa han. Och levererade slutsumman. Men jag kan inte skicka något kök förrän jag fått pengarna.
Eh, om man lovat att skicka köket en viss dag och vi lovat att betala när vi fått slutsumman så kan det ju knappast bli vårt fel och något som vi skall lida för? Galen gubbe. Jag skickade honom vidare till maken så får de bråka ut som saken.
I och för sig är det inte klart i köket så det gör väl inget om det dröjer någon dag, men å andra sidan så tycker jag man skall stå för vad man säger.
Min chef kommer inte bli glad, sa han. Näe, men det är ju inte min sak. Och dessutom kanske det är dags att du får sota för din klantighet kan jag tycka. Bättre att du och chefen gör upp om det än du och kunderna. Så tycker jag. Men inte han.
Återstår att se vad han och maken har sagt.

Inga kommentarer: