fredag 5 november 2010

Udda sängkamrat

Förutom att jag ju har maken bredvid mig i sängen, som ju är en udda figur i sig så har barnet de mest udda sängkamrater. Han ta med sig diverse saker som han har i sängen. I början av veckan har en grillvante i form av en silikonkrokodil varit ständig kompanjon. Men igår skiftade kärleken till en ny flamma.
Vi hade varit på fyraårskoll på bvc och barnet skötte sig och fick ett klistermärke. Hemma tyckte jag att han ju kunde sätta det på sin sänglampa - ty den är rosa från barnets rosa fas och nu har barnet en grön fas och hatar sin rosa sänglampa. Men mamma tänker inte köpa någon ny sänglampa så jag tänkte att ett klistermärke kanske kunde ta udden av det rosa. Men icke. Då tänkte jag på att skidhjälmen ju redan hade fått ett eller annat klistermärke så det kanske kunde passa. Så jag skaffade fram hjälmen och vi klistrade på märket. Bara det att.... Då skulle han så klart sova med skidglasögonen som hängde på hjälmen. Extremt fräsigt. Så klart på huvudet och inte bara bredvid sig i sängen. Man är så stolt som mor...

Inga kommentarer: