torsdag 4 november 2010

Lektyr

Jag har fått en Amelia i posten. I mitt namn till vår gamla adress. Jag som aldrig prenumererat. Trevligt. Tänkte att någon snäll vän tyckte att jag skulle ha en provprenumeration eller något. Men varför då inte ange den nya adressen? Vem har jag glömt berätta för att jag flyttat? Inte min typ av tidning, men det går ju att läsa i brist på annat. Fast jag är lite upptagen med en kriminalroman just nu, och har fler likadana på kö samt en Marian Keyes (senaste) och en Lesley Lokko. När de tar slut har jag en hög gamla Nevil Shute att ta mig igenom.
Är man klar med det kan man alltid läsa lite Bang eller Graham Greene. Men, som sagt, en Amelia kan man väl alltid klämma in någonstans. Även om jag måste erkänna att den enda tidning jag prenumererar på (DN är friex) är Knasen....

1 kommentar:

Helena m. 4 sa...

"sådan tidning, sådan kvinna" - eller vad är det nu man säger ...?