fredag 5 november 2010

Gammal vid 23

Vi som är hemma om dagarna kan ju roa oss med lite gamla repriser på TV. Har just sporadiskt tagit mig igenom Top Model säsong 8. Blev lite sur på domarna. En tjej som var 23 såg lite äldre ut och passade då inte så bra för Cover Girl och Seventeen - och det kom de på när det var tre tjejer kvar. Under hela serien har hon ju sett lika gammal ut, de kanske inte borde ha tagit ut henne över huvud taget då? Känns taskigt att låta henne tro att hon har en chans när hon ju faktiskt inte har det? Skönt när man kan bli upprörd av annat än barnen. Inte så konstigt att man blir upprörd av ett sådant program i och för sig, men jag brukar bli det av helt andra skäl.
Tur då att jag har Masterchef Australia att falla tillbaka på...

Reflektion: Jag måste vara stenålders på bild...

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha. Jag också. Såg Masterchef Australia för första gången häromdan. I liked! Jag gillar i och för sig alla program som har med mat och lite drama att göra. Fin kombi. :-)

Önskar dig en ljuvlig helg!

Amy sa...

De har ju lite andra kriterier i den branschen, inte för att de är rätt för det. Men rätt tjej vann!
Masterchef Australia rockar!! =)