onsdag 3 november 2010

Lång dag

Jättejättelång dag.
Jag jobbar som produktionsledare på reklambyrå. Typ så här om jag ska förklara det enkelt. Idag har jag skrivit copy (som blev godkänd av kund på första försöket). Lagt mig i bildval. Lekt AD (med framgång). Och gjort hundra andra människors jobb.

En dag som vilken annan som helst. Men den kändes lite längre idag bara. Nu ska jag bara fakturera också. Sen ska jag bära möbler.

Också som vilken annan dag som helst.

Ap-jobb? Javisst. Och ändå gör jag det fortfarande efter hundra år i reklambyråträsket.
Och. Jag har bra betalt. Men. För det jag gör så är jag (och alla slitande, nästan alltid tjejer, produktionsledare i allmänhet) underbetald. För egentligen borde jag ha en liten copylön, några delar AD-lön och definitivt en projektledarlön.

Men det har jag inte.
- I min lilla värld av blommor //Ellen

2 kommentarer:

Lisa sa...

OCH DET SUGER att det är så. fan ta dem som inte hajjar värdet! men du ska ju byta. Bättre pay på nästa ställe?

Fräsigt sa...

Ja. Bättre pay på nästa ställe. Men fortfarande är jag i produktionsledarträsketpåreklambyrå.

Fast jag ska inte klaga. Det är självvalt. Och det är bra lön ändå. Men det suger ändå. Och eftersom det är min och Annas blogg så får vi ju gnälla. Hur mycket vi vill :)

KRAM
//Ellen