onsdag 2 juni 2010

Tjejmiddag

Är tydligen en sådan kväll i kväll för jag har också varit på tjejmiddag. Med gamla mammagruppen. Very nice, de är alla superroliga tjejer och nu måste vi visst spela tennis. Inte bara barnen utan mammorna oxå.
Nåväl, vi var på Stazione och käkade. Samma meny som för två år sedan. Vi var 7 pers och typ de enda där men servitrisen, läs tanten, fixade ändå inte att hålla koll på beställningarna. Begär inte skitmycket men om bara en vid bordet beställer te (inte jag) och de har en längre diskussion om vilket te som skall väljas så tycker jag att hon skall ha koll på vem av de 7 på hela restaurangen det var som ville ha te. Men det är jag det. Fan vad jag gnäller...
Var i alla fall ypperligt trevligt. Jag och K cyklade dit och hem så jag känner mig lite hurtig.
Maken är i London så pappa med sambo var barnvakt och mina monster var änglar, hurra! I natt kommer jag att sova gott nytankad på skvaller som jag är!

Inga kommentarer: