onsdag 2 juni 2010

Stealth-mom

Näe, Helena, du kan vara lugn, jag har inte gått ända från Saltis till Forum. Även om maken och jag försökte för ett gång år sedan. Men vi gav upp efter 2 timmar i skogen.
Näe, jag gick från dagis som fortfarande är i Duvnäs där vi bodde förut.
Brukar göra så att jag tar en prommis efter att jag lämnat. Då får bilen stå kvar vid dagis så länge och när jag kommer tillbaka så är barnen inne och äter lunch.
Dock inte igår. Då hade vi ju själva ätit lunch i Forum så vi var väl inte vid bilen förrän vid 12.30 ca. Då var barnen ute igen, på framsidan och just mitt barn leker ungefär 5 meter från bilen med bara en gräsmatta mellan. Eftersom jag inte vill ha onödigt strul inser jag att det är bäst om han inte ser mig. Står och väntar och funderar lite bakom en buske en stund. Barnet visar inga tecken på att vilja flytta sin lek. Det kommer förbi en okänd tant som jag börjar prata med och hon får stå kvar och prata med bebisen i vagnen medan jag ålar/kryper/rusar till bilen och ålar in som ett kvicksilver. Sedan backar jag ut och kör bilen bakom ett hus utan att titta upp över ratten. Fullständigt Galet. Där bakom huset väntar tant och bebis och jag kan lasta in bebisar, vagnar och annan bråte i lugn och ro. Drar i väg med huvudet i passargerarsätet ännu en gång.
Extremt fräsigt. Kanske skulle bli hemlig agent?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skulle hända om han såg dig??

Fräsigt sa...

Antingen bli arg för att han inte vill gå hem än
eller vilja gå hem så att jag blir tvungen att hämta för tidigt och sedan skulle han bli arg hemma för att jag inte är lika kul och stimulerande som hans kompsar.
OCH så skulle han märka att mamma inte är på jobbet på dagarna som han tror... Lögnaktig mamma det här nämligen