torsdag 8 april 2010

Nästa milstolpe i husbygget.

Det är dags för tomten. Just nu har vi ett stort fint hus på en undermålig, katastroftomt. Så är det när man bygger nytt. Nu är det dags att ta hand om det. Jag tänker mig nåt sånt här:

Jag tänker en liten yta vid en amerikansk veranda. Jag tänker colonial stil. Jag tänker varmt året om. Jag tänker italienska stenplattor vid poolen. (JA JAG VET JAG BOR I NACKA OCH JAG HAR INGEN AMERIKANSK VERANDAJÄVEL ELLER SOL SÅ JAG KAN PLANTERA TROPISKA VÄXTER JÄVLA SKIT. OCH JAG BAJSAR INTE PENGAR SÅ JAG KAN KÖPA DET ITALIENSKA SKITSNYGGA VITA STENPLATTORNA. JÄVLASKIT IGEN).

En liten oas vid poolkanten där jag kan sitta med mina väninnor och vara snygga och äta melon och dricka skumpa i fina korgmöbler över bar himmel.
(JÄVLA SKIT HÄR OCKSÅ. JAG BOR I ETT LAND DÄR DET REGNAR ELLER SNÖAR TYP 290 DAGAR OM ÅRET. DÄR KORGMÖBLERNA KOMMER RUTTNA EFTER TVÅ SKURAR PÅ VARANDRA OCH DÄR JAG VARKEN ÄR SNYGG ELLER KOMMER HA TID ATT SITTA EFTERSOM JAG JOBBAR HELTID JÄVLASKIT.)

Och här då. Ser ni. Åååh. Blått. Vitt. Veranda. Mera vitt. Mmm. Gaaaah.
(NÄE. INTE HÄR HELLER HAR JAG FÖRUTSÄTTNINGARNA. JAG HAR INGET FLUFFIGT UTERUM SOM BEHÖVER MIG JÄVLASKIT)


P.S JÄVLA AMERIKANSKA SKITINREDNINGSTIDNINGAR SOM DROPPAR IN EN GÅNG I MÅNADEN. USCH. VARFÖR PLÅGAR JAG MIG SJÄLV MED ALLT SÅNT HÄR?!

2 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Jag säger bara en sak: ska ni ha gräsmatta köp färdigt på rulle. Det är värt varenda krona!

Fräsigt sa...

Det ska vi. Det gjorde vi förra gången. Quick fix. Fort. Fint.