torsdag 8 april 2010

Dagis, dagis, dagis

Har nu fått plats på dagis i Saltis. Men inte på de två dagis som ligger närmast utan ett som man måste åka bil till. Så nu våndas jag med hur jag skall göra. Om jag ändå måste åka bil kan han ju lika gärna gå kvar. Å andra sidan vill man ju att han skall få kompisar närmare där vi kommer att bo. Å tredje sidan så kanske vi kan få plats på de andra dagisen så småningom och då är det ju onödigt med ett mellanspel på detta dagiset. Å fjärde sidan blir nog inte det förrän maj 2011 tidigast och jag vill ju helst ha bytt innan bebisen skall skolas in... Det kanske bara är att byta då...
Mest är jag dock förbluffad att jag till slut lyckats ställa oss i kö i ett helt vanligt dagis som inte har med kyrkan att göra eller ligger i något lägenhetsghetto. De har till och med goda resultat i kundundersökningarna så hur illa kan det vara? Bättre än där vi går idag. Det är ju bara en kompisfaktor det handlar om egentligen...

Inga kommentarer: