onsdag 13 januari 2010

Inkassokrav

Köpte julklapp till maken på nätet. Fick en faktura som betalades i god tid före förfallodatum. Fick trots detta en påminnelse då det visade sig att jag lyckats betala in pengarna direkt på den säljande butikens BG istället för till deras factoringbolag. Framgick inte supertydligt hur de ville ha det tyckte jag. Nåväl när påminnelsen kom så visade jag dem att jag betalat och de sa att allt var OK.
I förra veckan kom ett inkassokrav. Då blev jag lite sur kan man säga och bad dem väl dra åt helvete lite försynt. Eller egentligen sa jag att jag tyckte det var dåligt och att vi skulle överväga om vi inte skulle handla något mer hos dem i framtiden.
Då fick jag detta svar:
"Jag förstår att du är arg för inkassokrav som dessutom inte är befogat är inte trevligt, men det är tråkigt att du tar det på detta viset när det är du som betalat till fel instans från början...Felet ligger inte som du inte har förstått hos oss utan hos XX"
Okej, men är det jag som har valt att anlita factoringbolaget, eller är det de?
Med sådana puckade sätt att bemöta missnöjd kund är det ännu mindre troligt att jag skall handla av dem i framtiden.
Fuck you CykelCity!

1 kommentar:

Fräsigt sa...

AMEH! VAD FAN! Har dom inte koll. Sånt måste ju hända lite då och då? Nu kom jag på La Redoute. Dom ska upp på dra-åt-helvete-listan efter att dom tagit dubbelt betalt för frakt, skickat 2 av 3 saker fel och sen tagit betalt för två returer tillbaks. Som jag har hajat och bye bye La Redoute säger jag.