onsdag 13 januari 2010

Hus i USA:

Jag är ju bostadsknarkare. Jag scannar av Hemnet flera gånger i veckan och kollar dessutom stora hus/gårdar i Frankrike och Italien. Det gör jag bara ifall jag skulle vinna på hästar eller triss och skulle kunna köpa något stort pampigt hus att varsamt renovera och sen ha som bed and breakfast.

Anna och jag har pratat om hur fluffigt det vore att gå på en stor herrgård tillsammans, med våra familjer, och samtidigt ha bed and breakfast där. Vi såg nämligen något sånt på ett tv-program och blev inspirerade. Så lungt och stila och fridfullt.
Så. Hemnet it is.

Nu har jag hittat ännu en sida, den här gången i Atlanta USA. Vilka hus! Vem bor i hus som är 2000 kvm? Helt sinnessjukt. Kolla här och klicka hem ditt blivande slott. Mmm...

P.S. Glöm inte, för guds skull, att klicka på "Agents" på hemsidan och kolla en uppsjö av likadana människor. Alla med samma frisör. Fräsigt.

2 kommentarer:

Å sa...

jag brukar alltid fastna vid ett program som går på typ 8:an eller ibland på nån annan random kanal, som följer lite olika engelska familjer som lämnar allt och köper nåt stort, skruttigt hus i italien/frankrike som de försöker fixa till nåt vettigt av.

de odlar oliver och har bed and breakfast, verkar hur trevligt som helst. (fast jävligt jobbigt när jag tänker efter. de får sitta och plocka oliver mitt i natten för att få ihop 1000 spänn, och så har de ingen toalett och fajtas dagarna i ända med italienska/franska myndigheter och byggare. men ändå.)

Fräsigt sa...

Åh. Jag vet vilket program du menar. Och det går i samma anda som: "Min plats i solen" där engelska familjer ska köpa något fräsigt och sen så säger dom: MARVELOUS åt värsta skräphuset. Jag älskar dom programen.