torsdag 14 januari 2010

Blombad

Hade lite trista blommor tyckte jag så före nyår var jag och Ellen på Blomsterlamdet för att hitta lite nya fräsiga grönskor. Fanns inte så mycket som inte luktade tant tyvärr, utan kom hem med ett gäng azaleor. De hade ju i alla fall lite blommor. Skulle ersätta sommarens mårbackapelargoner som börjat bli lite väl spretiga. Så en mormorsvariant fick ersätta en annan. Egentligen kan jag skylla på svärmor för hon började genom att ha med sig en azalea på juldagen.
Nå i alla fall, nu har jag dessa och det ser ganska prydligt ut i fönstren.
Dock hade jag inte koll på azaleans vattningsönskemål. Varannan dag vill den ha vatten. Och inte bara vattnas, den vill bli nedsänkt i vatten. Så nu är det ett ändlöst blombadande här hemma tycks det!
Och när det inte är azaleorna så är det orkidéerna. Hur fan tänkte jag?




1 kommentar:

Fräsigt sa...

Ha ha ha. Precis vad du har tid/lust/ork med just nu. mmm