måndag 14 september 2009

Sådåckå!


Jag står och väntar på att betala min Sudukotidning. Bakom mig står två tjejer i typ 20-års åldern och smaskar på tuggumi.
Tjej 1 till mig: Meh, hallå Sådåckå (uttalar det så). Löser du det ?(tugga tugga tugga)
Jag: Javisst.
Tjej 2: Hi hi hi
Jag: Ja. Bra gymnastik för hjärnan, flickor.
Tjej 1: Meh, hallå (tugga tugga tugga) du är ju lixom inte äldre än mig. Min mamma läser sånt där. Du är ingen tant. Du är ju tjej.
Tjej 2: Thihithihi. (tugga tugga tugga)
Jag: Hjärat. Jag skulle kunna vara din mamma.
Tjej 1: Meh (tugga tugga tugga)
Tjej 2: Meh, du ser ju skitung ut. Bara pensionärer läser sådåckå.
Tjej 1: Hi hihi
Jag: Men din mamma läser ju korsord. Hur gammal är hon?
Tjej 1: 42. (tugga. Tugga tugga tugga).

Hon började på botten, jobbade sig uppåt och toppade när hon sa att jag såg skitung ut och sen förlorade hon allt på sluttampen. Så ung och oerfaren. Mitt råd till dig, tuggumituggande tjej: Håll klaffen. Eller spotta ut tuggumit.

Inga kommentarer: