tisdag 15 september 2009

"Paradiset på jorden".


Min granne tycker att vi bor i "paradiset på jorden" och att han har ordnat för sig i sitt kvarter. Detta berättade han för mig häromkvällen.
Jag är inte benägen att hålla med om att det är paradiset men att han ordnat för sig, det tycker jag minsann. Det är det minsta man kan säga. Mannen bor längst ner till höger. På allmänhetens ägor har han lagt trall, satt upp egna utemöbler och dom utemöblerna och grill som tillhör alla - har han lagt på egen bordduk och satt upp egna blommor. Osedvanligt flärdfullt och fräsigt.

Let me introduce; Paradiset på jorden...Mmm

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Eh, mitt paradis ser nog lite annorlunda ut trots allt. Inte en palm eller kritvit strand så långt ögat når. Och var är Hermèsväskorna som ingår? Har du frågat den krokiga till vänster vad han/hon tycker?

Anonym sa...

Flickor.Jag kan bara säga att allt ni skriver är genialiskt.Helt fantastiskt. Hls, harn från norra sverige