tisdag 1 september 2009

Bud-trams.

Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag verkar totalt störd i huvudet. Idag kom min dator hem till oss i vårt mellan-två-hus-lägenhet (VIKTIGT) i Orminge. Detta samtal har verkligen skett och det skedde för ca en timme sen.
Telefonen ringer
Jag: Ellen
Budtjej: Hej. Jag ska lämna bud till dig på xxx-vägen i Orminge
Jag: Ja, eh, jag bor bara här tillfälligt så och ja men ja, jag ska ha ett bud.
Budtjej: Ja, okej men jag hittar inte riktigt till xxx-vägen
Jag: Eh, ja alltså jag bor ju bara här tillfälligt så jag hittar inte så bra heller... vi ska snart fytta...och har bara bott här i 3 veckor...
Budtjej: Okej men jag är vid det gula lilla huset nu
Jag: Ja, det vet jag vad jag är. Då åker du förbi det och sen är det bara att följa vägen så kommer du rakt på vårt hus.
Budtjej: Okej, nu ser jag huset, jag kommer om fem.

Budtjejen ringer på, jag öppnar
Jag: Hej
Hon: Hej, här är budet från ditt jobb.
Jag: Ja, alltså jag är ledsen att jag inte kunde hjälpa dig bättre men jag bor ju bara här för en stund. (här börjar hon gå iväg mot trappen)
Jag: Vi ska flytta, säger jag lite högre (hon går ner för trappen och vinkar och mumlar hej då).
Jag:Vi flyttar i november hör jag mig säga innan jag stänger dörren.
Alltså. Jag är dum i huvudet. Det är jag.

p.s. undrar om hon fattade att jag faktiskt inte bor här permanent och att jag snart ska flytta. Eller bör jag ringa upp henne. Jag har ju faktiskt hennes nummer...

Detta kom hon med. Dator, laddare, mus och ett vidrigt gammalt kort.
Niklas. Jag vet att det var du som plockade ner det. Passa dig :)

Inga kommentarer: