måndag 7 september 2009

Att fylla år KAN vara en bra grej...

...Men det beror ju lite på vem man omgärdar sig med. En kollega, lilla Y, fick minsann både Hermès-armband och Bayswaterväska (Mulberry) på sin födelsedag i helgen. Visserligen fyllde flickebarnet jämnt men det har tanterna här på bloggen också stundom gjort utan att det flutit in vare sig det ena flådiga eller det andra fräsiga. Slår vad om att de fräsiga presenterna sköljdes ned med lite champagne också... Olika falla ödets lott.
Och för min make funkar det inte heller riktigt att köra Zlatan-spåret, ni vet: Vaddå? Hon har ju Zlatan!? Alltså herr Trygg smäller inte riktigt lika högt där. När jag fyller år blir jag bara äldre.
Man får vackert stå sina kast och köpa sina dyra presenter själv.
Men alltså, om jag var lilla Y skulle jag fylla år jämt, det skulle det ju vara värt. Uppenbarligen.

1 kommentar:

Y sa...

Självklart sköljdes det hela ner med champagne! Vad annars?!