torsdag 20 augusti 2009

Ta med sedeln dit du kommer. Dag 4


Idag spädde jag på glamouren i Orminge med att stolpa runt i skyhöga klackar. Typ som om jag skulle ut och festa - fast jag skulle till jobbet.

- SKA DU PÅ FEST! Skrek en grannkarl som stod på balkongen och rökte (varje morgon, faktiskt varje kväll också och den mesta delen av dagarna)
- Näe, jag ska till jobbet och försörja en jäkla massa människor. Skrek jag tillbaks.
- BRA, skrek grannen. DÅ KAN MAN SÄGA ATT DU FÖRSÖRJER MIG FÖR JAG ÄR SJUKSKRIVEN OCH JAG VET KNAPPT VARFÖR LÄNGRE. HA HA HA, JA JA DET GÅR VÄL SÅ LÄNGE DET GÅÅÅÅR. MEN GUD VET MED DOM NYA TUFFA REGLERNA.
- JUST DET skrek jag tillbaks.

Bara le och vinka Ellen. Le och vinka...
Med hårt klapprande fötter och mumlandes fula ord...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hett!

Fräsigt sa...

Jag eller grannen?

Fräsigt sa...

...eller grannens cigg? Den var garanterat het.

Fräsigt sa...

Spirorna, Ellen, spirorna!

Anonym sa...

Bilden såklart, din toka.