torsdag 20 augusti 2009

Husbygget - hur går det?


Tja. Jag sammanfattar så här.
Huset är på plats. Huset har också blivit målat. Alla fönster och dörrar är nu på plats.

Sen pysslar vi med detta:

• Jagar efter snickaren (som har huvudansvar) och som förväntas komma med en offert på ytterligare saker och ska svara på saker om vår öppna spis...
(Till honom säger jag: Återkom eller sov med ett öga öppet)

• ...som öppna-spis-killen väntar svar på och som börjar bli irriterad.
(Till honom säger jag: Jag bestämmer här. LUGN!)

• Målarkillen vill inte tapetsera tapeter som ska mönsterpassas för att det är jobbigt och han vill inte heller beställa tapeter som inte finns i standardsortimentet för det är jobbigt. Också.
(Till honom säger jag: Än har inget beställts men samtliga 4 tapeter vi har i åtanke kräver mönsterpassning. Have fun!)

•Kakelkillen säger att alla våra förslag "inte blir snyggt" och är jobbiga och inte passar eftersom han egentligen bara vill kakla 15x15cm stora plattor släta vita överallt och hela tiden.
(Och till honom säger jag: Grattis. Vi har precis beställt marockanskt betongkakel som måste mönster-passas, special-läggas och special-behandlas samt 60x30plattor som ska läggas i två våtutrymmen och en hall. Well, congrats!)

• Grundkillen vill ha mer betalt för att det vart mer att spränga.
(Till honom säger vi: LYCKA TILL.)

Men så har jag en heja-lista. Där lägger jag:
1) Byggkillarna som också målat vårt hus så fint och innan det var tänkt
2) Alla fina människor som vi beställt kakel, möbler och mattor av.

Där. Där har ni status på Villa Alm

6 kommentarer:

/s. sa...

Ajajaj...tänk efter en extra gång innan ni tar så stora plattor i våtutrymmet, det är som att be om trubbel!

Anonym sa...

Killar som kan hantera sprängmedel bör man betala....

Fräsigt sa...

Ha ha ha och som jag sa: LYCKA TILL

Lotta sa...

Vad är det för nåt ni har suddat över??????

Fräsigt sa...

Allt som inte är ur typ Boråstapeters sortiment är av ondo. Det vet du väl? Samt att du skall inget annat kakel hava jämte HSBs?

Fräsigt sa...

Vår adress är översuddad... :)