onsdag 19 augusti 2009

Jobba enl. triangelmodellen


Vi pratar ofta om den här triangeln på jobbet. Genialisk.
Det är så här det funkar: Du kan alltid få två av dessa hörn men på bekostnad av det tredje.
Exempel:
Du kan få det bra och snabbt men då blir det inte billigt.
Du kan få det bra och billigt men då blir det inte snabbt.
Du kan få det snabbt och billigt men då blir det inte bra.
och så vidare.
Bra va?!
Vilken jag jobbar efter? Jag jobbar nästan uteslutande med snabbt iaf. Resten låter jag var osagt. God natt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken supermodell, den tar jag med mig =) Bra i prisdialogen med grinig kund. Toppen!

Anonym sa...

Jag har också griniga kunder och tar genast med mig triangeln till mina surjävlar till kunder med. Smäll på käften är vad dom skulle ha. Tack för bra blogg. Jag hittade den för någon månad sen. Nu läser jag den några gånger i veckan. Stå på er tjejer.
Hälsningar från norra Sverige.

Anonym sa...

Ha ha, ja livet som produktionsledare är ingen dans på rosor, men med den här modellen kanske kan jazza lite mer.

Anonym sa...

... vi kan jazza lite mer.

Fräsigt sa...

Ha ha ha. Ni är helt galna. Kram och godmorgon från Fräsigt.

/s. sa...

Klassiker!

"Bra" kan även bytas mot "Snyggt"

(Dagens ordverifiering: nustund)

Fräsigt sa...

Eminento! själv är jag ju numera kund och trasslar för att få med en fyra, fem hörn i varje pyramid på en gång. Närå! Jag oxå tycka mycke bra.