onsdag 8 juli 2009

Uppfräschning hemma

Har tvättat stolsöverdragen på stolarna i köket. Medan de skulle torka hade jag vita örngott över ryggar och sittdynor. Insåg att det blev mycket snyggare med vita stolar så nu har jag varit på Mio och köpt överdrag. Eller betalt i alla fall. De kommer som vanligt om en vecka typ. Så då hade jag ju typ inget för att tvätta de jag har nu, även om de blev hyfsat rena faktiskt. Det braiga med vita är ju att man kan slänga dem i klorin titt som tätt. Det kan man inte med beiga. Känns barnvänligare otroligt nog.
Som ett annat steg i uppfräschningen hemma var jag på Gustafsberg igår och handlade nya kaffekoppar. Med fat. Det blev sådana där underbara Adam, ni vet blåprickiga. Fast egentligen köpte jag tekoppen, inte kaffekoppen. Men ändå. Och nya tallrikar också... Alltid något.
Pappan kom hem och sade att han kollat på en ny cykel till sig. Jag konstaterade som vanligt (efter att han också köpt nya golfklubbor för massor av tusenlappar) att han spenderar pengar på sig, och jag på oss eller barnet. Förutom en liten tuss på Hermès då och då förstås, men det räknas inte. Typiskt. Ännu mer Hello Kitty.

Inga kommentarer: