onsdag 8 juli 2009

HM - aldrig mer!

Detta ovan, kan man köpa på HM om man har en dotter. Gulliga små Hallo Kitty-kläder och sovplagg. Om man som jag har två killar då kan man köpa motsvarande;

tadaaaaa! Detta otyg till spiderman- underkläder/sovplagg. Och som att det inte vore nog så kan man köpa;


fullkomligt dubbelvidrig t-shirt. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ HM? From nu ska jag bojkotta dem. Fula kläder som är oerhört köns-uppdelade, smutsigt, rörigt och ofta otrevlig personal. Nej tack säger jag. 

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Men jag veeeeeet! Det är vidrigt. Sockersött eller äckelpäckel, så ser det ut med jämställdheten i Sverige i dag. Och butikerna skyller på att det är det konsumenterna vill ha... Ja, möjligen i någon trailerpark någonstans! Jag vill då rakt inte ha skiten i alla fall!

Fräsigt sa...

AMEN TO THAT DARLING.