måndag 6 juli 2009

Socialkontoret Mosebacke?

Jag går till jobbet några gånger varje vecka. Senaste två veckorna har det gått en tandlös man som ser ut som han är hundra men är förmodligen runt 40. Han frågar varje morgon om jag vet vart socialkontoret är. Jag vet inte om han någonsin hittar dit eller om han glömmer bort varje dag. Imorse var jag påläst. Oh yes, jag är en produktionsledare och det jag inte vet tar jag reda på.

Imorse händ detta:

Uteliggare: Eh, du tjejen
Jag: Eh, ja
Uteliggare: Vet du var socialkontoret är?
Jag: Ja, det ligger vid Göta Ark på Medborgarplatsen 25
Uteliggare: Ska du dit också (förmodligen förvånad över att jag vet vart det är)? Har vi setts förrut?
Jag: Näe, jag har kollat upp det till dig men du, dom öppnar inte förrän 8 och glöm inte att dom har lunchstängt.
Uteliggare: MEN WOOOW. Du är som ett vandrande socialkontor. Har vi setts förrut?
Jag: Yes, såklart. Fast jag kan inte hjälpa dig mer så jag är ett begränsat socialkontor
Uteliggare: Vi syns imorgon då?
Jag: Hej då
Uteliggare: Har vi setts förrut?

1 kommentar:

Mamma Solveig sa...

Jaaa. Där har du ditt nya jobb. Skulle passa dig att dirigera uteliggare hit å dit. Dom skulle genast få känslan av att behövas och tycka att dom fyllde dagarna med viktiga göromål. Fortsätt! Du behövs därute...

Kram kram