tisdag 5 maj 2009

Snooze!

Här är jävulstelefonen!

Ni som snoozar. Kan ni berätta för mig varför? Varför? Jag fattar det inte. Jag menar. Om man är så jäkla trött på morgonen att man måste snooza i en halvtimme - varför ställer man inte bara klockan en halvtimme senare?

Ta min man tex. Han började snooza typ klockan tio över sex imorse. Jag, som ska jobba hemma och haft ett nattpass med barn nr 2 (som slutat med blöjor jämt men som i natt råkade kissa på sig en gång) och verkligen hade chans att sova så länge barnen sov, väcktes av snoozandet klockan nollsextio. Fräsigt.
Summan av kardemumman? Jag har varit upp sen dess och har precis satt på tvätt nr 2. Jag har plockat ur disken, plockat in ny disk, tagit ner tvätt, lagt in tvätt i skåpen, jobbat och gett båda barnen frukost. Mr Alm? Han ligger kvar i sängen. Och snoozar. 

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Ja men det är ju så sant - you snooze, you (och tydligen everybody else) lose!
Snoozing is for losers. Så var det bra med det. Har aldrig hajat grejen heller.

Åsa T sa...

Det hjälper inte att sova en halvtimme längre eftersom det är själva vaknandet som är ett halvtimmeslångt helvete att ta sig igenom varje morgon... Menar du alltså att du kan stå på dina ben direkt när du vaknar på morgonen? Utan att svimma och kräkas och trilla in i garderoben?