torsdag 14 maj 2009

Jag ligger i sängen...

Jag har legat här sen kvart i fem. Däckad. J ag VET att jag har halsfluss igen. Jag vet nog hur en halsfluss känns när jag känner en! Imorgon berättar doktorn det för mig för 120 kr. 

Idag när vi kom hem stod vattenspridaren på. Då utspelar sig denna dialog:
Barn 1: Papppa, vattenspridaren är på.
Pappa: Ja, den går på automatiskt.
Barn 1: Vem satte på den då?
Pappa: Den går på automatiskt.
Barn 1: ...
Pappa: Den sätter på sig själv. Alltså först sätter pappa på den en gång och efter det sätts den på av sig själv.
Barn 1: Vad sätter mamma på då? Sätter mamma på sig själv?
Pappa: Näe. Mamma sätter inte på sig själv (mohahahhaaa). 

Sen ler pappan och är jäkligt nöjd med sig själv.
Och jag? Jag vill skjuta mig själv i huvudet och tänker i mitt stilla sinne att så går det när man endast avlar killar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha!! I love barn 1. Han är så skön. Och 2:an också förstås. Kram!! U

Fräsigt sa...

Att sätta på sig själv känns som ett bättre option för både dig och mig än alternativet!!!