fredag 13 februari 2009

Tant och farbror med keps

Vad är det för fel på äldre människor med kombi? Varför, jag repeterar varför, måste alltid tanter som inte kan köra bil köra Volvo kombi (V70)? Och varför måste dessa tanter envisas med att backa in i parkeringsrutorna? Är det för att deras gubbar med keps alltid gör det och de måste vara lika knäppa? Resultatet blir ju nämligen alltid att de kommer ur affären med en massa kassar som de inte kan göra av någonstans eftersom de inte kommer åt bakluckan.
Idag blev resultatet inte bara det för tanten som utlöst denna tirad. Nej, hon backade in i sin lilla ruta som råkade vara rutan bredvid där jag precis parkerat. Det gick ganska bra och hon stannade till när hon var i höjd med min parkerade bil. Hade hon nöjt sig där så hade det nog blivit okej. Lite långt bak kanske men inte så att det skulle störa någon. Men nej. Tanten gasar järnet och drar rakt in i en stor sten. Helt i onödan. BRAAAAAAK.
När jag handlat färdigt och går mot bilen ser jag hur hon kör iväg. När jag själv kör iväg ser jag hur hon kommer tillbaka. Blev väl så skärrad av hela debaklet att hon glömde vad hon kom dit för.
Heja tanten! Om inget annat - skaffa bil med backsensor.... Det är en uppmaning till varenda tant och farbror i det här avlånga landet faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa. Jag tillhör nog dom som skulle behöva en backsensor. Jag är väl en tant kanske...Får lite bucklor nu å då på min bil även fast det inte alltid är jag som är orsaken till dom. Som den gången då jag fastnade men huvudet/ansiktet mellan motorhuven å en lastkaj.... :-(
Barn nr 2 leker nu med min gamla fina svarta Pontiac 1940. Än så länge har den inga bucklor.....