lördag 31 januari 2009

Lära gamla hundar sitta?

Min farfar, som passerat 80 och är lika aktiv som jag, har inte pensionerat sig än. Eller det har han väl men han jobbar vidare. Minsann. Nu när han inte orkar fota så mycket (hästfotograf) så kan han pyssla med annat. Och det gör han. Förmodligen mer än någonsin. Det är barnböcker och kalendrar och lite foto (jojo minsann, det får också plats). Han senaste idé fick jag höra idag. Pappa var hemma hos farmor och farfar.

Pappa: Hej hjärtat, farfar ska börja blogga.
Jag: Va?
Pappa: Ja, jag blir galen

Jag: Jaha.
Pappa: Du vet hur man gör va så du kan hjälpa honom
Jag: Ja, jo men han kan bara gå in på www.blogger.com så står det hur kan ska göra
Pappa: Okej, annars kan han ringa dig va?
Jag: Ja, men be honom maila mig så ska jag förklara det på så vis istället
Pappa: Okej
Jag: Okej
Pappa: Love you
Jag: Ciao

Ja. Jag vill att han mailar mig istället för att ringer. Han är nämligen döv och då får farmor ringa istället och hon. Hon har gått i pension!

Vem säger nu att man inte kan lära gamla hundar att sitta?

Inga kommentarer: