måndag 5 januari 2009

Trettondagsafton.

Jävligt fräsigt. Eller inte. Är ledig idag och hemma med barnet. Pappan jobbar dock. Barnet tyckte att 05.27 var den tid man skulle gå upp i morse. Det tyckte inte mamman. Tycker fortfarande inte men på något sätt så bestämmer man inte längre ett jota. Hur har det gått så fel?
På dagens schema - inget mer avancerat än att handla på Maxi. Ett nytt saltkar för det drämde barnet, tillika den lille kejsaren, i golvet häromdagen. Samt lammdfärs till lammfärsbullarna som är på kvällens meny.
I morgon fyller gudbarnet år. 7 st för att vara exakt. Har köpt en trollerilåda men det känns som om det krävs något mer. Då är Maxi ypperligt för de har sådant också. Alltså leksaker. Och annat som passar lite större barn. Barnet (den blivande sjuåringen) hävdar att han gillar Buzz Lightyear fortfarande men på alla förpackningar står det från 3 år. Man vill ju inte köpa bebisgrejer till skolbarn. Då är Spiderman nästa grej. Men där har han ju allt redan. Är otroligt pysslig så kanske något i den stilen... När alla andra färglägger i sina målarböcker så har denne lilla man alltid klippt ur allt ur sina målarböcker. Ett gäng saxar kanske?
I julklapp fick pojken bland annat en DVD sv mig. Såg att den är på TV i morgon. Snacka om bortkastade pengar. Men han fick också ett Kalaha-spel (för att jag älskar det) och en kulbana (för att det verkade knasigt).
Nåväl, ledigheten börjar lida mot sitt slut. Sista dagen i morgon... Hittills nykter en dag. Eller inte helt - till och med nyårsdagen drack jag vin faktiskt när jag tänker efter. Men upplevelsen var ändå att jag var nykter även om jag inte kunde köra bil. Fruktansvärd upplevelse om du frågar mig.

Inga kommentarer: