måndag 5 januari 2009

Felskick

Någon jag tror att vi känner befinner sig till fjälls. I Sälen tror jag. Inte för att de har sagt det till oss utan för att vi ständigt får SMS. Till vår hemtelefon. Det ringer, någon svarar och så läser tant Telia upp ett kryptiskt meddelande. Nu senast: "Jag drar ut. Någon som orkar?"
Tja, varför inte? Men frågan är om du fortfarande är ute när jag kommer fram?
Antar att denne bekant har ytterligare en vän med samma namn som pappan i familjen och att man tror sig sms:a den andra vännen. Även om vi är helt oskyldiga blir det lite som om vi "smyger" på denne någon. Skulle ju givit mig till känna om det var så att vi visste vem det var, men det framgår inte. Inte som på mobilen när man ser vilket nummer sms:et är ifrån. Tant Telia never tells. Ypperligt för den som vill trakassera någon med andra ord. Fräsigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I love tanten som mumlar i luren. Heja heja

Fräsigt sa...

Hon är inte bara full utan har fruktansvärda talfel också. Undrar hur hon uttalar en smiley?