söndag 4 januari 2009

Salvador Dali - din gamla tjyvgubbe.

Foto: Einar Andersson

Nu ska jag berätta en anekdot från min tokiga familj. Min farfar är en känd hästfotograf. Han är jätteduktig och har tagit så många fina bilder (se ovan). Hans bilder finns bla på Nordiska Trav-museet och han har släppt böcker, gjort kalendrar och ja, han är briljant inom detta.

Nåväl. Här kommer anekdoten: Salvador Dali lånade iaf en gång (utan att fråga om lov) ett foto av min farfar och ritade dit sina jäkla fjärilar (som han målar i tid och otid). Bilden var ett foto på en häst som hette (om jag inte missminner mig) Une de Mai. Så farfars bild blev helt plötsligt dyr konst. 

Fräsigt va? Desto ofräsigare av knäppgöken Dali att sno. Jag vet faktiskt inte hur det gick efter det där... Jag vet bara att min pappa har en tavla (ej den äkta) på spektaklet hemma hos sig. Ballt va. Och fräsigt, framför allt

Inga kommentarer: