söndag 4 januari 2009

Diffus diet?


Jag är lite märklig. Jag behöver ha typ alla matvaror som finns, hemma för att vara nöjd. Jag får panik om jag bara kan få till 1-2 rätter på det som finns.
Igår kväll var jag supersugen på frukt (och det enda som fanns hemma då var några gamla ruggiga bananer och en sur lime). Imorse kastade jag in barnen i bilen och åkte och handlade frukt. Nu sitter jag här med tusen bananer, miljarders olika sorters äpplen, päron, apelsiner och clementiner. Inte fasiken vill jag ha det. Inte alls. Så nu tvingar jag i mig ett äpple.

Jag är lite märklig på så sätt. Min svärmor är tvärtom. Hon lagar soppa på en spik. Eller en torsk i ugn av en hög pasta. Typ. Ypperlig svärmor. Hon har där emot en mindre ypperlig svärdotter i det fallet kan man säga.

Inga kommentarer: