lördag 31 januari 2009

Ömsom vin, ömsom vatten

Det har inte blivit så mycket bloggande...jag har behövt finnas till för en vän som haft det riktigt tufft dom senaste 48 timmarna. Barn 1 är hos mormor och har det bra och barn 2 somnade sent idag (lunchsömnen) och vägrar vakna. Han har dock lite att hämta igen.

Det är dagens vatten. Helt klart. Dygnets vatten. Möjligen årets...

Här står pappa och handlar

Dagens vin är att jag fick fika med pappa. Jag, barn 2 och pappa, som dagen till ära var både pappa och morfar då. Vi träffades upp på Nockeby torg, där pappa har en gammal väninna som har en underbar, fantastisk blomsterbutik. Pappa är så söt. Hans fru har varit bortrest och nu skulle det köpas blommor hem. Han är en sann gentleman. Sanna mina ord. Jag fick en liten bukett. Av pappa. Fina pappa. Tack.

För er som älskar shabby chic och lite lantligt ljuvt. This is the store for you. Ta en tripp förbi Nockeby torg och hälsa på Gittan på Solgårdens blommor.
Nu behöver jag vila lite. Kanske skriver lite sen.
Kram alla.

1 kommentar:

Family W sa...

Jag är rätt säker på att din vän är väldigt lycklig att du finns och att just du är dennes vän. Eller jag är jävligt bergsäker på den saken faktiskt. Ha en nice evening. Puss & Kram