onsdag 3 december 2008

SNÅLA JÄVLAR!

Trots att bilden är suddig så är det ungefär så här det ser ut för mig på morgonen när jag ska upp för trappan till tåget, på Slussen. Men vänta nu, just den här morgonen är det inte tjuvtjockt med människor...hmm... JUST DET. Precis utanför bussarna ger BBC ut en packe te (5 stycken) gratis! Och som bekant, gratis är gott, vilket typ 90% av dom som kliver av tydligen tycker och det köas för det där te´t. Helt jäkla otroligt. Det köas, bökas, stökas - alla vill ha tillgång till sitt gratis-te!

Det kanske bara är jag men om saker är gratis så tar man vad man får, om läget ges, när man går förbi. Man köar inte för 5 te-påsar!  Jag säger som min man skulle sagt: Thats a no-no (fast i det här fallet skulle han nog hejat på mig då han är Krösus Sork personifierad - minus hög hatt, minus mus).

p.s. När jag klev av Östermalmstorg så gav dom också ut te - jag fick ett petat i magen utan att göra något. Classy och rutinerat!

Inga kommentarer: