måndag 8 december 2008

PRAO-miffo

PRAO-miffo är vad jag har varit idag. Jag jobbar på ett huvudkontor och har varit ute på ett lokalkontor för att känna på verkligheten. Så jag har suttit som ett plåster på en av våra anställda hela dagen. Typ suttit på hans besöksstol och stirrat på honom medan han talat i telefon, följt efter på externa möten och suttit där och stirrat. De han har träffat har typ undrat vad det är för förståndshandikappad samhallstant som sitter med och glor. Fräsigt. Älskar att känna mig nyttig på det här sättet. Två grejer lyckades jag hjälpa till med; sätta in försättsblad och register i en pärm. Hurra! Nu har mina skills utvecklats genom denna prao.
Och så har jag fått en uppfattning om verkligheten för dem där ute: I fredags var det världens kalasröjarfest för typ 30-40 av dessa lokalkontor och på torsdag åker ett gäng till alperna. Det är verkligen bistra tider nu.
Misstolka mig inte nu, jag tycker att det är nyttigt att få en inblick i hur de har det. Men det värsta är att de fått en inblick i hur jag är när jag är mongo-miffo, inte när jag är som bäst - dvs gör det jag är bra på.

Inga kommentarer: