måndag 1 december 2008

En eremits våndor

Jag skulle kunna bli eremit. No problem. Har typ handlat allt på nätet på sistone. Pappans julklapp slank in i fredags och kom redan idag. Barnen i familjen Alm och min gudson får klappar från nätet (som också kom på typ en dag när jag tänker efter) och idag köpte jag en rockhängare. Jäkligt fräsig rockhängare. Den lär dock inte komma före f-n, då deras leveransvillkor såg ut att suga. De levererar ex vis endast till företagsadresser och jag är ju inget företag. Så bara där har de en ursäkt att skita i mig. Och så provade jag käk från mataffären i förra veckan. Lite dyrt men det funkade. Dock var det ju Coop så det lär inte bli igen. Sortimentet var inte det fräckaste heller.
Fast nu när jag tänker efter hittar jag några ganska uppenbara problem med min eremit-strategi:
1. De som borde ha webbshop har inte det
2. Alla de resor man köper på nätet blir svåra att genomföra om man skall bo ensam i en hydda i skogen och svära att typ aldrig träffa någon
3. Enligt ovan blir det också svårt att gå till och dessutom exekvera sitt jobb och därmed lär väl kulorna sluta rulla in så småningom vilket skulle leda till a. inte ha råd att betala uppkoppling, b. inte ha råd att shoppa på nätet heller. Så jag skulle få välja att dö i armod eller att bryta mitt eremitskap. Darn! Fnas.
Apropå det, märket Fnac, ni vet? Tror ni att det egentligen är en felstavning av Fnas. Det slog mig just att så kan vara och så är det ju naturligtvis. Skulle ju tom kunna uttalas så.

Inga kommentarer: