fredag 28 november 2008

Välanpassat sortiment

Okej. Då har vi fått bilderna som tagits på barnet på dagis. Jättefina! Han ser ut att vara väldigt skeptisk, men de blev ändå bra. Så då skall man ju ge bort skiten till halva släkten så klart. Eller nu sa jag fel. Jag menar att då skall man ju ge bort alla de fina bilderna till släkten. Så man börjar kolla på ramar och fundera över vad som passar. Och så ser jag att företaget som gjort bilderna också skickat med en katalog där de säljer allt möjligt skit, men också ramar. Men innan jag kommer in på kärnfrågan om ramarna måste jag ju först undra lite över deras övriga produkter; vem beställer en väggklocka med foto?? Och vad rä det för fel på folk som skall ha väskor med bilder på? Alltså foton på sina barn på! På väskorna!? Musmatta och pussel kan jag fatta men glasunderlägg?? Vem skall du bjuda på drink som du serverar med dina barn under?
Nå, i alla fall, de största bilderna på barnet mäter 20x28 cm. Okej, finemang. De ramar de säljer mäter 21x30, alltså de är anpassade för bilder som är 21x30. Hur tänkte de då? Vi lägger upp ett bra sortiment av ramar som inte passar till våra egna produkter. Vilken bra idé! Då kan vi äntligen få ett lager som ingen vill ha, för det är ju varje logistikers våta dröm. Not.
Nu ser jag förresten att de har en variant i 20x28. Så bra, den är i brunt trä med en guldrand - det var ju precis det jag var ute efter. Not. Igen.

Inga kommentarer: