fredag 28 november 2008

Friday - anekdot-day

Dags för ny anekdot. Lovade väl någonstans att ta den om de 8 flaskorna. Av naturliga skäl är den anekdoten aningens luddig, men jag kan ju dra konturerna i alla fall.
Jo, det var en av alla våra trevliga middagar. Detta var långt innan barnen fanns. Vi hade bestämt oss för skumpa rakt igenom (more or less as usual) hela middagen. Så blev det och allt var muntert och gott. Det kan ha varit samma kväll som vi riggade min gamla LP-spelare och Ellen hade med sig en hel flyttkartong med härligt 80-tal. Jag tror det, för efter middagen hade Ellen och jag disco i vårt vardagsrum. Grabbarna var med ett tag och dansade. Men sedan hittade de någon sport på TV som de kollade på i källaren. Då kom vi på den härliga idén att det är ju mer najs att dansa i pyjamas. Men Ellen hade glömt sin, och jag hade bara en riktig flanellpyjamas. Mjukisar dög inte av någon oklar anledning. Så kom det sig att vi delade på en pyjamas - jag hade toppen och Ellen hade botten - och så dansade vi vidare i vardagsrummet. Fräsigt!
Dagen efter - i eftertankens kranka blekhet - så studerade vi först köksbänken, där det stod 8 tomma skumpaflaskor. Grabbarna hävdade bestämt att de endast varit med tom 5 st, därefter drack de öl och cognac i källaren. Men de andra tre då? Vem har brutit sig in och druckit dem medan vi sov? Näe då, flickor, dem står ni för. Oooooookeeeeej... Därefter studerade vi sagda vardagsrum och fann inte ett utan tre stora fönster som vette ut mot grannarna... Oooookeeeeej...!
Halvnakendans inför öppen ridå. Och nu måste ni förstå vad jag menar: Det hemska i detta är inte dansen - det hemska är att vi bjöd på det gratis! Sådant kostar ju annars rätt mycket i både inträde och dricks!
Tro fan att fastighetspriserna på gatan sköt i höjden efter det!!
Ridå.

Inga kommentarer: