måndag 5 november 2012

Hej. Det är bara lilla Ellen...

Som inte varit här på länge. Jag ämnar inte vara det så mycket heller på ett tag. Jag bara berätta att jag har gått igenom dom värsta månaderna i mitt liv. Juli-fram till i förra veckan var det värsta jag gjort.
Jag har gråtit så många tårar. Tappat så många kilon. Sovit så lite. Mått så dåligt.

From då (förra veckan) så fortsätter jag mitt liv ensam ihop med mina två barn.
Det var mitt slutgiltiga beslut. Jag är varm med det beslutet. Och jag vet att det blir till det bästa.


Mitt liv börjar nu.

Mitt liv 2.0. I nytt hus. Mot framtiden.

Tack för alla sms, mail och värmande samtal.
Ta hand om varandra. Det är viktigt.

- I min lilla värld av kärlek/Ellen





17 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååå. Jag gråter när jag läser det här. Vad stark du är.

Singelmamman sa...

Tappat kilo? Men hjärtat, då är det ju inget kvar av den bästa Ellen!

Var rädd om dig! Och dina barn, och hur konstigt det än låter så blir det bra, jag lovar. (Hur någon nu kan lova det, men det gör jag!)
Det kanske inte blir som du tänkt dig, men det blir bra ändå.

Massor av kramar och enormt mycket kärlek! <3

Sus sa...

Fina Ellen <3

Jag håller med Singelmamman (som vanligt höll jag på att skriva) Livet kan bli så bra ändå. Jag är ett levande exempel på det.

Det tar tid. Men det blir bra.

Kia sa...

Söta rara! Som vanligt har jag inga ord men om jag hade skulle de vara stöttande, varma och snälla, fulla med omtanke.
Tänker som Singelmamman, tappat kilon!?!
Stora kramar

Anna sa...

Puss hjärtat

Gafflan sa...

Åh men det kommer att bli bra! Det kommer att bli det bästa. Jobbigt? Absolut men nu kan det bara bli bättre.
Stor kram till er!

Lisa sa...

Kärlek! Hemlis kommer via wordfeud ;)

Kattis sa...

Åh så jag tänkt på dig fina Ellen!!
Styrka och kärlek till dig.
Kram

Malin sa...

Oändliga mängder kramar till dig. Jag tänker på dig. <3

Chrissan sa...

Kram, kram, kram!!

Önskar dig och dina barn det allra bästa i världen!

Kram igen till dig du fina. <3

Fru Venus sa...

<3 Mitt erbjudande står kvar, alltid <3 KRAM!

Ting sa...

Lillan.
Som jag har oroat mig för dig.
Och så glad jag är att du står på benen igen.
Och det blir bra, det måste det!
Kram!

Helena m. 4 sa...

Du vet var jag finns.
Har skickat kram med Anna.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Finaste Ellen-Karamellen!
Du får en kram, och jag är säker på att en fantastisk framtid väntar!
<3

maria sa...

Jag har inte gett mig så mycket till känna på den här bloggen - men vill ändå skicka ett "det blir bra"-inlägg. Har själv varit där - skiljt mig alltså och tappat vikt :)

Ur detta kom jag starkare (låter klyschigt), gladare, bättre mamma och framförallt lyckligare (och dess värre tyngre igen). Men det tar tid. Och det måste det få göra.

Japp- du levlar upp dig till livet 2.0. Välkommen!!!!

Klankis sa...

Fina du ❤

Amy sa...

Fina Ellen, du kommer fixa detta. Jag var 11 år när jag såg min mamma gå igenom samma sak. Det var tufft och ledsamt men hon klarade det, vi klarade det och kom ut ur det starkare. Det kommer du också att göra.
Massa, massa kramar!!