tisdag 4 september 2012

Föräldramöte

Ja. Jättetrevligt. Satt i matsalen vid en stor klick smör.

Är det något skolpedagoger inte kan är det att hålla möte för föräldrar. Inte en miljö för mig. Får ryckningar och spasmer och när mötet börjar närma sig helminuten börjar jag huffa och puffa!

Roligast var att all viktig info de pratade om visst skulle finnas på skolans hemsida och fritidsbloggen. Bra så. Men adresserna dit hade de inte. Nähä.

En pappa slog vad med mig om en tia om huruvida en viss mamma skulle prata mest. Jag ifrågasatte inte det för en sekund, men satte emot ändå. Lite action måste man ju få smaka.

En och en halv timme senare gick jag därifrån med död själ och tio kronor fattigare

Ridå.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Urk, avskyr föräldramöten. En mamma tyckte skolan skulle förbjuda barnen att gå över till kompisar om inte föräldrarna var hemma... Japp, vi lastar över ALLT på skolans ansvar! Jag blir så där full i skratt och kan knappt hålla mig när det börjas. För börjas gör det ju. Alltid.

Gafflan sa...

Oj. Föräldramöten är inte min grej heller och framför allt inte när mötena är oinspirerade och intetsägande. Synd på 10:an. ;)

Singelmamman sa...

Hade jag inte vetat annorlunda hade jag trott att du varit i mina barns grundskola.