tisdag 17 januari 2012

Vad som egentligen hänt

Till slut förstår jag bakgrunden till barnets hysteri vid lunch och varför jag vabbade ett munsår.

I söndags råkade barnet svälja en bit korv (hot dog, dock inte den under skänken) hel. Utan att ha tuggat alls. Om ni någonsin svalt något litet för stort någon gång så vet ni att det inte är helt angenämt.

Så nu matvägrar han i princip. Dricker mjölk och äter yoghurt. Han är fullständigt panikslagen vid tanken att få mat i matstrupen.
Igår fick han soppa med en pyttesmula köttfärs i. Gick inte.

Jag, som själv bygger hela min tillvaro kring att äta, tycker att det är en sjukt stressande situation. Hoppas han börjar äta snart.

Å andra sidan, who am I kidding? Idag fick bebisen russin till middag. Han ville ha det och jag är lat. Det är bara vi hemma.





4 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Men stackars... :(
Hoppas han kommer på andra tankar snart. Kan verkligen förstå hans aversion när han satt i halsen!

Russin e gott.
Vi dricker dem gärna.
;D

Sus sa...

Men vilket trauma!

Jag som legat sjuk i två dagar har sett ett brittiskt program om folk som har sjuka matvanor pga liknande upplevelser.

Men det kanske jag inte borde skriva här just nu =(

Äh, det går över!

Ellen sa...

Kom till aunti Ellen... Ska hjälpa både barn och mamma.

Singelmamman sa...

Usch då. Men visst borde sånt gå över. Potatismos och annat liknande, smoothie, kom jag just på, kanske kan få tillbaka matmodet.