tisdag 5 juli 2011

Fierce (little) creatures

I morse ställde jag till världens liv över en liten skalbagge som maken och barnen fick ta hand om som låg och sprattlade i hobbyrummet. Den såg blodtörstig ut i mina ögon...
"Vad är det nu då? En groda till?" undrar maken när han masar sig ner från frukosten.
Sedan busar barnen med den en stund innan maken tar ett kuvert och räddar ut den till rabatten och får stående ovationer av bebisen.
Nu är maken ute och cyklar så nu får jag lösa biffen själv... Och även om den här inte ser särskilt blodtörstig ut så är döda fåglar bland det äckligaste jag vet!






Bebisen hajar noll och sparkar lite på den. Jag hittar en servett från midsommar i bilen och plockar upp den. Mitt på entrégången kan den ju inte ligga. Vill kräkas lite men låter bli...
Små djur är så sjukt mycket äckligare än stora!!

Inga kommentarer: