lördag 9 juli 2011

Fågelrunda

Idag tog jag en milrunda på landet. Inget naket eller jufs denna gång. Inte mitt på stigen där jag sprang i alla fall. Däremot skrek jag högt vid ett par tillfällen.
Först när jag höll på att trampa på en död fågel (som jag konstaterat var en lärka). Den var ny-död och egentligen inte äcklig men jag hatar ju döda fåglar!
När jag hämtat mig från den pärsen så flyger en gigantisk rovfågel (troligtvis ormvråk) ut cirka en och en halv meter framför mig, precis i ansiktishöjd. Skrek som den kärring jag är, något i stil med UUUUUUUH UUUUH!!!!
ormvråken jagades av en liten gråsparv vilket såg rätt festligt ut.
Konstaterade att jag är för bedrövlig på fåglar och att nästa gång får jag släpa med mig Fågelguiden ut om det skall vara på det viset...




Inga kommentarer: