onsdag 4 maj 2011

Uppsvällda muskler och belöning.

Så. Första PT-passet på en månad. Kräkas. Jag fick dricka ett jordgubbsjox (aminosyror, keratin och annat gojs) och köra ett "japanskt helvete". Jag har glömt (förträngt) vad det heter men det är iaf 20 sekunder övning, 10 sekunder vila, 20 sekunder övning, 10 sekunder vila. Och så håller det på i 8 gånger. Efter det är det 1 minuts vila och sen är det ny övning 8 gånger och så håller det på.

Förutom att jordgubbsjoxet smakade kräk så ville jag oxå kräkas. Det fläktades med kettlebells, gjordes 20-kgs frivändningar, det gjordes benböj och benlyft och armhävningar osv.
Framför allt tog det aldrig slut. Aldrig.


Fast nu är det slut. Som ni kan se.
Jag unnar mig rosévin och badar bubbelpool och tittar ut över nejden.


Och jag är så jävla slut som människa.
Imorgon är en annan dag och den här slutade okej ändå. Med tanke på hur skiten började...
Och imorgon blir det byxor med mycket spandex eftersom mina ben har fått sitt (muskler som samlat på sig vätska å det grövsta).

- I min lilla värld av blommor// Ellen

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tabata. Träningsformen från helvetet.

Fräsigt sa...

Ja just det. Tabata. Tack Jenny.

Fräsigt sa...

Spandex är hett!!!