onsdag 4 maj 2011

Paltkoma!!

Eller i mitt fall räk- och avokadosallad-koma!!
Har sovit dåligt några nätter i rad (säg de senaste 4,5 åren) och plötsligt är allt i kapp mig. Jag kan för fasen inte hålla ögonen öppna! Fräsigt som tusan... Måste tugga tuggummi för att inte stanna av alldeles.
Ni minns säkert alla hur det var på historielektionerna i plugget när man satt lutad över bänken och försökte gömma sig bakom boken för man sov som endast en tonåring kan. Och läraren var så oinspirerande som endast en skäggig historielärare kan vara (och då tycker jag ändå att historia är ett okej till halvintressant ämne). Precis så har jag det nu, fast utan lärare. Och jag sitter i princip mitt i rummet med en person bakom mig och en person mittemot. Det går inte att dölja om jag somnar. För att inte tala om att jag knappast blir klar med min leverans. Vilket som vanligt är en powerpoint. Trodde inte man somnade av sådant men så är det visst.
Får ta till knepet jag lärde mig av våra gamla jurist på förra jobbet. Sitt med nyckelknippan i hand så vaknar du när du somnar, eftersom den då åker i golvet. Jo, men jag lär också vakna av att jag drämmer pannan i tangentbordet...
Har vid ett tillfälle på ett gammalt jobb (men då var jag gravid, vilket kan vara lite av en ursäkt) fått gå och sätta mig på toa och ta en powernap lutad över handfatet, men jag tror inte det funkar här... Kanske kan rulla upp mig i duschkabinen en stund?
Det här är värre än bakis. Det är riktigt illa! Det är som näääääääääääääääää.........pölhjoajdr rrrrrrrrrrrrrrrrr
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: