lördag 30 april 2011

Milen, ja

På förra jobbet skulle alla springa midnattsloppet 2009 och tävla om två resor till NY. Själv var jag höggravid då och kände inte för att lufsa runt på söder mitt i natten 30 kg plus (ja, nu vet ju hur jag såg ut) så jag fick vackert avstå från min chans till resa.
Nåväl, då skulle ju alla beredas chans att ta sig runt, så Malin Ewerlöf kontrakterades och körde föreläsningar, träning i Hellas och gjorde upp två olika träningsprogram beroende på vilka mål och förutsättningar man hade.
Här är programmet för dem som endast ville ta sig runt:




Och här är för dem som redan springer men som vill under 50 minuter:



Jag hamnar så klart mittemellan. Var är programmet "jag är värdelös men kan emellanåt lyfta arslet ur fåtöljen och vill framför allt korsa mållinjen före mina otränade kollegor"?

Hur som, eftersom vi tydligen var fler som skulle ut i spåret så tänkte jag ni kanske ville ha lite tips. Maken lär också gärna ur lite tekniktips tydligen, han som typ aldrig sprungit längre än 5 km...

Inga kommentarer: