lördag 30 april 2011

Komboträning idag

Idag tog jag en promenad på typ 3 km till gymmet. Körde lite styrka och balansboll och så där och sprang andra hållet på 5 km hem. Ganska skönt upplägg.
Bäst var att när jag på min löprunda var allra längst hemifrån så mötte jag några dagisföräldrar som vet mycket väl var jag bor. Men då hade jag ju sprungit max 1 km, eftersom jag började på gymmet, och inte de dryga 4 som det skulle varit om jag startat hemma så jag såg oförskämt pigg och fräsch ut med härlig spänst i steget. Väldigt nöjd med det. Det är jag och mrs Buckett eller vad hon heter i Keeping up appearances. Underbart.
De var i och för sig fräscha också, men de bor ju bara några hundra meter därifrån... Hon sprang i sina Gucci-brillor, vilket ju kan verka fräsigt, men ser lite löjligt ut. Utom när jag gör det förstås. Då är det läckert. Fast jag har ju sportbrikker så det blir inte så ofta. Idag hade jag inga alls och sprang därför och blundade med ena ögat. Extremt fräsigt.
Men det är en härlig dag ute! In i duschen och ut med ungarna! Eller ska jag ta ett dopp? Nä, jag är för kall nu...



Inga kommentarer: